hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > جهادی مؤمنانه| از سرپل ذهاب تا طبخ 4 هزار پرس برای محرومان قم

جهادی مؤمنانه| از سرپل ذهاب تا طبخ 4 هزار پرس برای محرومان قم

جهادگران قمی که در سرپل ذهاب به یاری هموطنانشان در سرپل ذهاب و لرستان شتافته بودند، با شیوع کرونا در قم در حرکتی جهادی هرشب 4 هزار پرس غذای گرم طبخ و بین محرومان توزیع می کنند.

خبرگزاری فارس_سمانه سادات فقیه سبزواری: پای رشادت که درمیان باشد مردم قم حرف ها برای گفتن دارند از هشت سال دفاع مقدس گرفته که 4 هزارو 345 نفر از قم شهید شدند تا حوادث مختلفی مانند زلزله سرپل ذهاب و سیل لرستان؛ که کمک های فراوانی از قم به این مناطق، صورت گرفت و مردم قم پای کارآمدند تا مردم مناطق آسیب دیده احساس تنهایی نکنند.

اواخر آبان ماه سال 1396 بود که گروهی جهادی از صنف تعمیرکاران لوازم خانگی تشکیل شدند و از قم برای کمک به زلزله زدگان سیل پل ذهاب رفتند.مردم سرپل ذهاب به یاد دارند که 21 تریلی از قم برای نصب 65 کانکس به این منطقه رفتند و با همکاری ارتش  برای مستاجرانی که بی خانمان شده بودند این کانکس ها را به صورت کامل تجهیز و محلی برای سکونت مردم درست کردند. 

کمک های نوع دوستانه این گروه جهادی تنها به اینجا ختم نشد و با توجه به اینکه زلزله همه چیز را از مردم این منطقه گرفته بود برای روشنایی این منطقه نیز با کمک شرکت برق قم، 14تیر برق نصب شد که 3 عدد آن تیرچراغ برق بود که روشنایی بخشی از این منطقه را تأمین می کرد.

گروه جهادی صنف تعمیرات لوازم خانگی که هم قسم شده بودند تا پای جان کنار مردم آسیب دیده این شهر باقی بمانند و یاریشان کنند، تلاش کردند که خدماتشان را ادامه دهند و در همین راستا به تأمین اقلام و مایحتاج بهداشتی پرداختند. کامیون، خاور،نیسان و خودروهای شخصی همه پُر می شد از لوازم ضروری مردمی که براثر زلزله آسیب دیده بودند. از مواد غذایی گرفته تا آب معدنی و لوازم بهداشتی و نان...طعم شیرین جهاد آنان را برای ادامه کار تشویق می کرد.

مهدی صادقی مسؤول گروه جهادی تعمیرات لوازم خانگی به سیلی که سال گذشته استان لرستان را فرا گرفت اشاره دارد و می گوید: تصمیم برآن شد که خدمات رسانی برای استان لرستان ادامه یابد. اوایل که می خواستیم در این راه قدم بگذاریم حدود 8 نفر بودیم و اکنون گروهی 80 نفره هستیم که اغلب افراد این گروه را متخصصان تعمیرات لوازم خانگی تشکیل می دهند.

جهاد برای کمک به مردم لرستان نوع دیگری بود که این گروه تصمیم گرفتند لوازم خانگی که براثر سیل خراب شده است را به رایگان تعمیر کنند.

صادقی به تعمیر لوازم برقی های مختلف مانند یخچال و کولر و ماشین لباسشویی اشاره دارد که جهادی های قمی با پیمانی که برای یاری مردم آسیب دیده بسته بودند، به رایگان پای کار آمدند.

او می گوید: لوازم خانگی مردم سیل زده براثر آب و گِل مشکل اساسی پیدا کرده بود که اغلب باید موتور این لوازم عوض می شد. رقمی معادل 3 میلیارد تومان هر برای تعمیرات این لوازم هزینه شد و هرچند روز یکبار 110 لوازم خانگی تعمیر و به مردم این منطقه بازگردانده شد.

حرکت های جهادی این گروه برای جهادی دیگر ادامه یافته است، با شیوع ویروس کرونا در کشور به ویژه شهر قم کمر به همت بستند تا به یاری مردم این شهر که در نوع دوستی شهرت دارند و خودشان درگیر مبارزه با یک ویروس وحشی شدند بشتابند.

صادقی از روزهایی سخن می گوید که قرار بود در قالب یک گروه جهادی برای تعمیر رایگان لوازم خانگی مردمان روستاهای اطراف قم بروند که ناگهان سروکله کرونا در این شهر پیدا شد.

با شیوع کرونا و تشکیل گروه های جهادی برای نجات جان مردم از شر این ویروس تصمیم ها برآن شد که با تهیه مواد ضد عفونی برای ویروس کشی از سطح معابر و محله ها اقدام کنند.

مسؤول گروه جهادی تعمیرات لوازم خانگی از شب های ویروس کُشی برایمان تعریف می کند، شب هایی که از 12 شب تا 4 بامداد جوانان جهادی به ضد عفونی معابر می پرداختند و برای تهیه لوازم ضد عفونی از هزینه های شخصی استفاده می کردند.

در برخی نقاط دنیا غریب کُشی افتخار است اما از جایی که ایرانیان به ویژه قمی ها در مهمان نوازی معروف هستند و برای خانواده شهدا احترام بسیاری قائل هستند از سوی گروه جهادی تعمیرات لوازم خانگی تصمیم گرفته شد به خانواده شهدای افغان که در نیمه شعبان روزه گرفته بودند بسته های غذایی ببرند.

ماه شعبان هم تمام شد و ماه رمضان رسید. رمضان است و کمک های مومنانه اش... حالا جهادی ها به فکر روزه داران هستند و برای روزه داران بسته های غذایی تهیه می کنند.

شیرینی جهاد به همین ایمانی است که هرگاه مشکلی در کشورمان ایران به وجود بیاید، پیرو جوان گرد هم می آیند و به رزمایش مومانه می پردازند.

صادقی از تهیه و توزیع 4 هزار پرس غذای گرم درشب های ماه مبارک رمضان برای روزه دارانی که دارای محرومیت هستند، خبر می دهد و عنوان می کند: هرشب یک نوع غذا از غذاهای ایرانی طبخ و توسط بسیجیان پایگاه های بسیج محلات در نقاط مختلف شهر توزیع می شود.

 

در کارهای مؤمنانه ای که برای کمک به نیازمندان صورت می گیرد، حفظ آبروی مؤمنان حرف اول را می زند و این گروه جهادی نیز برای کمک به نیازمندان با استفاده از تاریکی شب و خلوتی معابر برای توزیع غذا بین نیازمندان اقدام می کنند.

مدرسه علمیه معصومیه که چند سال پیش افتخار میزبانی از ضریح امام حسین (ع) را داشت، اکنون محل طبخ غذای محرومان شده در ایام کرونایی شده است و 50 نفر در این محل جمع شدند تا برای نیازمندان غذا آماده کنند.

کرونا تمام می شود و این ویروس نیز به تاریخ می پیوندد اما رزمایش مؤمنانه و جهاد ادامه دارد.

 

 

 

 


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد